GROHE investeert 5 miljoen euro in kleurtechnologie en creëert nieuwe banen in Lahr, Duitsland

Zoetermeer, 1 november 2019

  • Het gebruik van nieuwe kleurtechnologie voor handdouches en douchesystemen zorgt voor 27 nieuwe arbeidsplaatsen bij de GROHE-vestiging in Lahr, Duitsland
  • In de afgelopen drie jaar heeft GROHE circa 15 miljoen euro geïnvesteerd in technologie en infrastructuur, waarvan 5 miljoen euro in kleurtechnologie

Grohe AG heeft nieuwe investeringen in de fabriek in Lahr (Duitsland) aangekondigd. GROHE heeft op deze locatie zijn wereldwijde innovatiecentrum voor handdouches en douchesystemen. Thomas Fuhr, CEO van Grohe en COO van Fittings LIXIL International, kondigt aan dat GROHE eind 2019 de Physical Vapor Deposition* (PVD)-technologie in zijn productie gaat implementeren. Deze investering van ongeveer 5 miljoen euro zal voor 27 nieuwe banen zorgen. "Met de coating techniek PVD brengen we het innovatiecentrum in Lahr een high-end technologie die aansluit bij een wereldwijde consumententrend in een groeiend segment: handdouches en douchesystemen in prachtige kleuren, voor aangepaste ontwerpen in badkamers. Met deze investering vergroten we de productieomvang van de fabriek, wat ons in een betere positie brengt om de handdouches en douchesystemen sneller op de markt te brengen", zegt Thomas Fuhr.

GROHE's producten zorgen wereldwijd voor "Pure Freude an Wasser"
GROHE investeert aanzienlijk in de voortdurende uitbreiding van zijn vijf productiefaciliteiten wereldwijd. In de afgelopen drie jaar is alleen al in het innovatiecentrum in Lahr ongeveer 15 miljoen euro geïnvesteerd. Deze fabriek is uitgerust met de modernste technologie en werkt met meer dan 100 geautomatiseerde processen en robots.

"De technologieën die op deze locatie worden gebruikt, zijn toonaangevend in de sanitair industrie. We zijn trots op de toevoeging van de PVD-technologie in de productie van handdouches en douchesystemen. Dit zal onze innovatiecyclus versterken en Lahr niet alleen als productielocatie, maar ook als aantrekkelijke werkgever in de regio, extra ondersteunen", legt fabrieksmanager Hans-Martin Souchon uit. In de afgelopen vijf jaar is het aantal GROHE-medewerkers in Lahr met 20 procent gestegen tot ongeveer 750 medewerkers.

Over PVD-Technologie*
PVD is de afkorting voor Physical Vapor Deposition. De technologie is afkomstig uit de lucht- en ruimtevaartindustrie en heeft een nieuwe standaard gezet voor de kwaliteit van afwerkingen. Tijdens de eerste stap, de voorbehandeling, worden de componenten zorgvuldig gereinigd en in een oven behandeld waar de kunststofonderdelen een ontgassingsproces ondergaan.

In de tweede stap wordt de PVD-coating aangebracht. Dit proces vindt plaats in een hoog vacuüm omgeving en bestaat uit drie stappen: 1) de bodem wordt gereinigd, 2) de grondlaag wordt aangebracht en 3) de verflaag wordt aangebracht. Het proces zorgt voor een breder kleurenpalet en maakt het tegelijkertijd mogelijk dat de afwerkingen drie keer harder en tien keer krasbestendiger zijn dan gegalvaniseerde afwerkingen.

Ga voor meer informatie naar:
www.grohe.com

Je kan de press kit met foto’s van zowel het evenement als producten hier vinden:

Bekijk Press kit

MEDIA CONTACT
Kai van Gool
E-Mail: kai.vangool@grohe.com

Over GROHE
GROHE is een toonaangevend merk dat wereldwijd complete badkameroplossingen en keukenaccessoires verkoopt en heeft in totaal meer dan 6.000 werknemers, waarvan 2.400 in Duitsland. GROHE maakt sinds 2014 deel uit van de LIXIL Group Corporation.

Als internationaal merk streeft GROHE naar de merkwaarden van technologie, kwaliteit, design en duurzaamheid met als motto ‘Pure Freude an Wasser’. Innovatie, ontwerp en ontwikkeling sluiten nauw op elkaar aan en zijn als geintegreerd proces stevig verankerd in Duitsland. Als gevolg hiervan dragen de producten van GROHE het keurmerk ‘Made in Germany’.

Over Lixil
LIXIL heeft revolutionaire technologieën met betrekking tot wateroplossingen en huisvestigingsproducten die elke dag, echte uitdagingen oplossen, betere woningen realiseren voor iedereen, overal.

Op basis van ons Japanse erfgoed, creëren we toonaangevende technologie en innoveren we om producten van hoge kwaliteit te maken die woningen transformeren. Onze benadering komt tot leven door toonaangevende merken, waaronder INAX, GROHE, American Standard en TOSTEM.

Meer informatie op www.lixil.com.