Groene bedrijfskleding voor Grohe

GROHE Nederland B.V. kiest voor ‘groene’ bedrijfskleding

Zoetermeer, 10 december 2020

Sinds begin dit jaar neemt Grohe Nederland B.V. bedrijfskleding af van Goodfuture. De leverancier biedt een compleet assortiment aan comfortabele, duurzame en circulaire geproduceerde bedrijfskleding. Denk aan T-shirts, polo’s, softshells, werkbroeken, jassen en schoenen.

“Toen we hoorden over bedrijfskleding uit duurzame materialen waren we direct enthousiast”, vertelt Marcel Krijbolder, Leader IT and Facility bij Grohe Nederland B.V. “Duurzaamheid is een van de vier fundamentele pijlers van GROHE. De keuze voor Goodfuture sluit hierop aan. Het is een betrouwbare leverancier, die garant staat voor circulaire werkkleding van een goede kwaliteit, die professioneel oogt en prettig draagt. Een mooie toevoeging is het circulaire beeldmerk op de kleding, die het duurzame karakter van GROHE onderstreept”, volgens Marcel.

“Bij het samenstellen van elk bedrijfskledingpakket is het duurzaamheidsaspect ons vertrekpunt. Dit vertaalt zich naar bedrijfskleding uit duurzame/circulaire grondstoffen, zoals biologisch katoen, recycled PET/polyester, recycled katoen, bamboe of Tencel”, vertelt Remco Dupuis, eigenaar van Goodfuture.

Tweede leven
Grohe Nederland B.V. neemt niet alleen nieuwe bedrijfskleding af, maar retourneert ook afgedragen bedrijfskleding aan Goodfuture. Remco: “Jaarlijks belandt alleen al in Nederland circa 200 miljoen kilo textiel in de verbrandingsoven en gaan grondstoffen geheel verloren. Wij vinden het belangrijk dat oude bedrijfskleding een tweede leven krijgt. Dit brengt belangrijke milieubesparingen met zich mee. We nemen daarom oude kleding van onze afnemers terug.” Een belangrijk deel van de opbrengst uit de retourgenomen bedrijfskleding doneert Goodfuture aan goede doelen Stichting Free a Girl en Muziekids.

Goede arbeidsomstandigheden
Voor Goodfuture zijn de arbeidsomstandigheden een belangrijk criterium waarop zij het assortiment selecteren: “Goodfuture levert uitsluitend kledingmerken die garant staan voor goede arbeidsomstandigheden voor hun medewerkers. Ook dat is een onderdeel van fair workwear”, volgens Remco Dupuis.

"De kleding wordt ingezet in het Multifunctioneel Servicecenter van Grohe Nederland B.V. en bij het Customerserviceteam dat onze klanten bezoekt. GROHE is intensief bezig om de CO2-uitstoot van woningen, lifestyleoplossingen en activiteiten tegen 2050 tot nul te reduceren. Met haar inzet op het gebied van duurzaamheid draagt zij bij aan een goodfuture!” aldus Marcel Krijbolder.

MEDIA CONTACT
Kai van Gool
E-Mail: kai.vangool@grohe.com

Grohe Logo

Over GROHE
GROHE is een toonaangevend merk dat wereldwijd complete badkameroplossingen en keukenaccessoires verkoopt en heeft in totaal meer dan 6.000 werknemers, waarvan 2.400 in Duitsland. GROHE maakt sinds 2014 deel uit van de LIXIL Group Corporation.

Als internationaal merk streeft GROHE naar de merkwaarden van technologie, kwaliteit, design en duurzaamheid met als motto ‘Pure Freude an Wasser’. Innovatie, ontwerp en ontwikkeling sluiten nauw op elkaar aan en zijn als geintegreerd proces stevig verankerd in Duitsland. Als gevolg hiervan dragen de producten van GROHE het keurmerk ‘Made in Germany’.

Lixil logo

Over Lixil
LIXIL heeft revolutionaire technologieën met betrekking tot wateroplossingen en huisvestigingsproducten die elke dag, echte uitdagingen oplossen, betere woningen realiseren voor iedereen, overal.

Op basis van ons Japanse erfgoed, creëren we toonaangevende technologie en innoveren we om producten van hoge kwaliteit te maken die woningen transformeren. Onze benadering komt tot leven door toonaangevende merken, waaronder INAX, GROHE, American Standard en TOSTEM.

Meer informatie op www.lixil.com.