Nieuwe hygiëne-eisen vragen om innovatieve badkamer- en keukenconcepten

Zoetermeer, 29 mei 2020

  • Als gevolg van het coronavirus zoeken consumenten slimme oplossingen om de hygiëne thuis te verbeteren
  • Zowel privé- als openbare ruimtes moeten tegemoetkomen aan de nieuwe hygiënebehoeften
  • ‘Touchless’-producten en spraakgestuurde technologie zullen vanaf nu een sleutelrol spelen bij het inrichten van gezonde en veilige ruimtes

Nu er wereldwijd nieuwe hygiënemaatregelen worden uitgerold als gevolg van het coronavirus, kunnen innovatieve architectonische concepten een sleutelrol spelen bij het verbeteren van de gezondheid en veiligheid in de samenleving. Openbare ruimtes zoals kantoren, campings, restaurants en treinstations staan voor een grote uitdaging om tegemoet te komen aan de nieuwe hygiëne-eisen. ‘Touchless’-producten en spraakgestuurde technologie zullen daarom vanaf nu een sleutelrol spelen bij het inrichten van gezonde en veilige ruimtes waar veel mensen samenkomen.

Ook thuis zijn steeds meer consumenten zich bewust van de nieuwe hygiënestandaard en neemt de vraag naar innovatieve oplossingen in badkamers en keukens toe. Consumenten willen het contact met oppervlakken en spullen zoveel mogelijk beperken, zowel thuis als wanneer zij op bezoek zijn. GROHE, toonaangevend sanitairmerk en onderdeel van LIXIL, heeft in kaart gebracht hoe verbeterde architectuur en design hieraan kunnen bijdragen.

Het aanraken van een conventionele kraan - vooral in een openbare ruimte – is niet langer wenselijk. Kranen die worden aangestuurd door een infraroodsensor bieden daarom een goed alternatief. Dankzij de ‘touchless’ activering van de waterstroom, wordt de verspreiding van ziektekiemen en kruisbesmetting geminimaliseerd. Ook kranen die worden bediend via onderarm, elleboog, pols of voet bieden een uitkomst in de keuken en badkamer.

In de afgelopen jaren heeft GROHE een slim portfolio ontwikkeld, waardoor consumenten ook thuis de mogelijkheid hebben om aan de geavanceerde hygiëne-eisen in badkamers en keukens te voldoen. "Momenteel zien we een toenemende vraag naar onze hygiëne verhogende producten in ruimtes zoals keukens en badkamers, van zowel particuliere als zakelijke klanten. Met ons brede assortiment aan ‘touchfree’ en ‘handsfree’ producten heeft GROHE het juiste antwoord op deze nieuwe behoefte aan hygiëne", zegt Jonas Brennwald, CEO LIXIL Water Technology EMENA, Deputy CEO GROHE AG.

Zeker nu zullen er nieuwe trends naar voren komen als het gaat om het design van publieke en private badkamers en keukens. Moderne architectuur streeft naar een gezonde aanpak om te voldoen aan de verhoogde hygiëne-eisen. Coen van Oostrom, oprichter en CEO van EDGE, specialist in het ontwikkelen van een nieuwe generatie gebouwen gericht op de gezondheid van mens en planeet, onderschrijft dit. “Samen met duurzaamheid zal gezondheid vanaf nu de manier bepalen waarop we huizen, kantoren en andere plekken inrichten waar mensen elkaar kunnen ontmoeten. Mensen zullen meer dan ooit aandacht besteden aan hygiënefactoren op de werkvloer en in de thuisomgeving om hun gezondheid en veiligheid te beschermen.”

NIET VOOR PUBLICATIE

Klik hier voor meer informatie over de innovatieve badkamer- en keukenconcepten van GROHE.
Volg ons op social media Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn en YouTube.

MEDIA CONTACT
Kai van Gool
E-Mail: kai.vangool@grohe.com

Over GROHE
GROHE is een toonaangevend merk dat wereldwijd complete badkameroplossingen en keukenaccessoires verkoopt en heeft in totaal meer dan 6.000 werknemers, waarvan 2.400 in Duitsland. GROHE maakt sinds 2014 deel uit van de LIXIL Group Corporation.

Als internationaal merk streeft GROHE naar de merkwaarden van technologie, kwaliteit, design en duurzaamheid met als motto ‘Pure Freude an Wasser’. Innovatie, ontwerp en ontwikkeling sluiten nauw op elkaar aan en zijn als geintegreerd proces stevig verankerd in Duitsland. Als gevolg hiervan dragen de producten van GROHE het keurmerk ‘Made in Germany’.

Over Lixil
LIXIL heeft revolutionaire technologieën met betrekking tot wateroplossingen en huisvestigingsproducten die elke dag, echte uitdagingen oplossen, betere woningen realiseren voor iedereen, overal.

Op basis van ons Japanse erfgoed, creëren we toonaangevende technologie en innoveren we om producten van hoge kwaliteit te maken die woningen transformeren. Onze benadering komt tot leven door toonaangevende merken, waaronder INAX, GROHE, American Standard en TOSTEM.

Meer informatie op www.lixil.com.