Lancering GROHE X

Ontdek de toekomst: GROHE lanceert digital experience hub GROHE X

Het interactieve platform GROHE X biedt een persoonlijke beleving van het merk, inspirerende content en productnieuws

Zoetermeer, 4 februari 2021

Op 16 maart lanceert LIXIL EMENA, als eerste in de branche, een volledig digitaal platform GROHE X voor het wereldwijde sanitairmerk GROHE. Bezoekers van de experience hub kunnen hun persoonlijke merkervaring beleven dankzij informatieve en inspirerende multimedia-content die is afgestemd op de behoeften van zowel zakelijke klanten als consumenten. Met GROHE X kan iedereen de wereld van GROHE ontdekken, waar en wanneer ze maar willen.

GROHE X biedt relevante content voor elke doelgroep. Zakelijke klanten kunnen er terecht voor wereldwijde trends die de sanitaire markt beïnvloeden en installateurs voor instructievideo’s. Waar architecten inspiratie opdoen aan de hand van de laatste trends, vinden consumenten ‘state-of-the-art’ productinnovaties om hun droombadkamer te realiseren. Bezoekers van GROHE X kunnen online contact opnemen met GROHE-experts voor antwoord op hun vragen en ondersteuning.

GROHE X is ontstaan als alternatief voor de tweejaarlijkse ISH, 's werelds toonaangevende vakbeurs voor water en HVAC, waar GROHE zich terugtrok vanwege de covid-19 pandemie. Echter, GROHE X is meer dan slechts een vervanger van deze vakbeurs. GROHE X is het platform om elkaar te ontmoeten. Het is uitgegroeid tot de ideale omgeving om samen te werken en ideeën uit te wisselen. Het platform is te bezoeken vanaf 16 maart via grohe-x.nl. De content op het platform wordt continu vernieuwd en uitgebreid. Na de lancering worden op GROHE X ook specifieke events voor business partners georganiseerd.

“GROHE X is het resultaat van onze vooruitstrevende manier van denken. We omarmen het nieuwe normaal en zien uitdagingen als nieuwe kansen”, aldus Jonas Brennwald, Leader LIXIL EMENA en Co-CEO Grohe AG die uitlegt dat GROHE X een belangrijke rol speelt voor het wereldwijde merk. “Voor mij is GROHE X het bewijs dat je, vooral in tijden als deze, ‘ja maar’ moet vervangen voor ‘wat als’. Ik ben er meer dan trots op dat iedereen bij GROHE zo out of the box heeft gedacht om dit mogelijk te maken. Met GROHE X bieden we onze klanten een centrale, altijd beschikbare plek voor inspiratie. Ze hebben er de mogelijkheid om met ons in contact te treden, waar en wanneer dat nodig is. GROHE X blijft in beweging. Ook in de toekomst blijven we nieuwe mogelijkheden verkennen. Het digitale platform is slechts het begin van een eigen experience ecosysteem die de betrokkenheid met onze klanten de komende jaren verder zal verhogen. Zodra het weer mogelijk is, wordt GROHE X aangevuld met hybride evenementen”, voegt hij eraan toe.

“Hoewel fysieke afstand tegenwoordig heel belangrijk is, willen we onze klanten toch een unieke omgeving bieden om onze innovaties te ervaren en om direct interactie met ons aan te gaan”, zegt Thomas Fuhr, Leader Fittings LIXIL International en Co-CEO Grohe AG. “Dankzij GROHE X kunnen klanten zich onderdompelen in de rijke wereld van GROHE en een persoonlijke merkervaring beleven. Bezoekers krijgen een kijkje achter de schermen van onze fabrieken en zien hoe onze klantgerichte supply chain hen verbindt met de rest van de wereld. Het platform geeft inzicht in de nieuwste technologieën die zijn ontwikkeld door ons R&D team in Duitsland, en neemt bezoekers ook mee op onze duurzaamheidsreis waar we weer een mijlpaal zullen toevoegen. Het is fantastisch wat onze teams in zo'n korte tijd tot stand hebben gebracht.”

GROHE X komt voort uit de nieuwe commerciële strategie van GROHE die juli 2020 is geïntroduceerd. GROHE ontwikkelde een go to market aanpak die een gedifferentieerd productportfolio biedt en diensten die toegspitst zijn op de verschillende doelgroepen: groothandelaren en installateurs, architecten, ontwerpers en planners, evenals eindgebruikers.

Kijk voor meer informatie op grohe-x.nl.

MEDIA CONTACT
Kai van Gool
E-Mail: kai.vangool@grohe.com

Over GROHE
GROHE is een toonaangevend merk dat wereldwijd complete badkameroplossingen en keukenaccessoires verkoopt en heeft in totaal meer dan 6.000 werknemers, waarvan 2.400 in Duitsland. GROHE maakt sinds 2014 deel uit van de LIXIL Group Corporation.

Als internationaal merk streeft GROHE naar de merkwaarden van technologie, kwaliteit, design en duurzaamheid met als motto ‘Pure Freude an Wasser’. Innovatie, ontwerp en ontwikkeling sluiten nauw op elkaar aan en zijn als geintegreerd proces stevig verankerd in Duitsland. Als gevolg hiervan dragen de producten van GROHE het keurmerk ‘Made in Germany’.

Over Lixil
LIXIL heeft revolutionaire technologieën met betrekking tot wateroplossingen en huisvestigingsproducten die elke dag, echte uitdagingen oplossen, betere woningen realiseren voor iedereen, overal.

Op basis van ons Japanse erfgoed, creëren we toonaangevende technologie en innoveren we om producten van hoge kwaliteit te maken die woningen transformeren. Onze benadering komt tot leven door toonaangevende merken, waaronder INAX, GROHE, American Standard en TOSTEM.

Meer informatie op www.lixil.com.