WAF 2019: founding sponsor GROHE kent ‘Water Research Prize’ toe aan ‘Recycle Build Brazil’

Zoetermeer, 17 december 2019

  • Het World Architectural Festival 2019, gesponsord door GROHE, verwelkomde 2,300 professionals uit 75 landen en 39 exposanten
  • Nederlands project werd gekozen als het best voltooide ontwerp uit 467 inzendingen en won de prijs ‘Wereldgebouw van het Jaar’, namelijk de LocHal Openbare Bibliotheek in Tilburg
  • Founding sponsor GROHE kent “Water Research Prize” toe aan ‘Recycle Build Brazil’

GROHE, toonaangevend wereldwijd merk voor complete badkameroplossingen en keukenaccessoires, en founding sponsor van het World Architecture Festival (WAF), blikt terug op een succesvol evenement.

Op het WAF in Amsterdam verwelkomde GROHE dit jaar meer dan 1,000 bezoekers uit de internationale architectuur- en designwereld op zijn stand: "De kans om bij te dragen aan een aantal van de mooiste gebouwen ter wereld is een inspiratie en eer. We zijn erg blij om te zien dat deze gebouwen de professionele erkenning krijgen die ze verdienen", zegt Stefan Schmied, Vice President Global Projects Grohe AG. De LocHal Openbare Bibliotheek in Tilburg, Nederland, is uitgeroepen tot het Wereldgebouw van 2019. Het plan is ontworpen door Civic Architects (hoofdarchitect), Braaksma & Roos Architectenbureau en Inside Outside / Petra Blaisse.

Investeren in de toekomst van water
Als een van de meest duurzame merken in de sanitairsector is GROHE toegewijd aan het ondersteunen van onderzoek wat de toekomst van het besparen en behouden van ons water verkent. In het kader van die missie heeft GROHE voor de tweede keer de Water Research Prize gesponsord, die tijdens het WAF wordt uitgereikt. Dit jaar overtuigde het onderzoeksinitiatief "Recycle Build Brazil" de jury bestaande uit Paul Finch, programmadirecteur van WAF, Paul Flowers, Chief Design Officer LIXIL en Henk Ovink, speciaal gezant voor internationale waterzaken voor het Koninkrijk der Nederlanden.

‘Recycle Build Brazil’
Het is een initiatief voor duurzame architectonische oplossingen voor een school in het Braziliaanse Saõ José dos Camposgebied. Door gebruik te maken van gerecycled materiaal en het implementeren van intelligente regenwateropvangsystemen verbetert het project niet alleen het leven van de schoolkinderen, maar vergroot het ook het bewustzijn van hun interactie met water. Beginnend met het schoolgebouw als proefproject, is er ook een voorstel voor de langere termijn voor de verbetering van de 400 lokale huishoudens met een laag inkomen. De ‘Water Research Prize’ is gebaseerd op het WAF Manifesto. Het beschrijft de belangrijkste uitdagingen voor architecten in de komende tien jaar. Een goede omgang met water is een topprioriteit en ook zeer belangrijk voor GROHE.

Ga voor meer informatie naar:
www.grohe.com
www.worldarchitecturefestival.com

Je kan de press kit met foto’s van zowel het evenement als producten hier vinden:

Bekijk Press kit

MEDIA CONTACT
Kai van Gool
E-Mail: kai.vangool@grohe.com

Over GROHE
GROHE is een toonaangevend merk dat wereldwijd complete badkameroplossingen en keukenaccessoires verkoopt en heeft in totaal meer dan 6.000 werknemers, waarvan 2.400 in Duitsland. GROHE maakt sinds 2014 deel uit van de LIXIL Group Corporation.

Als internationaal merk streeft GROHE naar de merkwaarden van technologie, kwaliteit, design en duurzaamheid met als motto ‘Pure Freude an Wasser’. Innovatie, ontwerp en ontwikkeling sluiten nauw op elkaar aan en zijn als geintegreerd proces stevig verankerd in Duitsland. Als gevolg hiervan dragen de producten van GROHE het keurmerk ‘Made in Germany’.

Over Lixil
LIXIL heeft revolutionaire technologieën met betrekking tot wateroplossingen en huisvestigingsproducten die elke dag, echte uitdagingen oplossen, betere woningen realiseren voor iedereen, overal.

Op basis van ons Japanse erfgoed, creëren we toonaangevende technologie en innoveren we om producten van hoge kwaliteit te maken die woningen transformeren. Onze benadering komt tot leven door toonaangevende merken, waaronder INAX, GROHE, American Standard en TOSTEM.

Meer informatie op www.lixil.com.